Categories: Studii Media

Vizibilitatea fenomenului Black Friday in mass media 1-13 noiembrie 2022

mediaTRUST a analizat în perioada 1-13 noiembrie 2022, peste 19.000 de surse de informare din presa scrisă, radio, tv, online și social media, analizând vizibilitatea fenomenului Black Friday în materialele difuzate.

 

În România, Black Friday 2022 s-a organizat în data de 11 noiembrie, însă unele magazine au început promoțiile încă din octombrie, iar altele continuă reducerile și în perioada 14 – 30 noiembrie.

În perioada monitorizată de mediaTRUST, 1 – 13 noiembrie 2022 au fost publicate peste 19.000 de materiale care au făcut referire la Black Friday. Cele mai multe mențiuni s-au înregistrat în online și social media, 18.616, dintre care 9.012 au fost pe Facebook. Posturile de televiziune au difuzat 425 de mențiuni ce au avut ca subiect Black Friday, iar radiourile 105 de materiale. În presa scrisă s-au înregistrat 80 de materiale, în perioada analizată.

Antena 3 este televiziunea cu cele mai multe mențiuni despre Black Friday – 59, urmată de Digi2452 și Antena 1 cu 49 de materiale. În online site-urile cu cele mai multe articole publicate despre Black Friday au fost Playtech.ro, cu 88 articole, observatornews.ro60, wall-street.ro57 și retail.ro56 articole. În privința posturilor de radio, Bucuresti FM a difuzat cele mai multe mențiuni cu referire la Black Friday – 37, urmat de Digi FM cu 18 materiale si ProFM cu 13. Ziarul Financiar si Transilvania Expres au publicat cate 8, respectiv 9 articole, iar Nine o’Clock și Obiectiv de Suceava, câte 4 articole în presa scrisă.

După cum era de așteptat, vineri, 11 noiembrie, a fost ziua cu cele mai multe menționări pe site-urile de știri, 1.325, în social media – 3.473, TV – 125 iar la radio – 25.

La nivelul audienței pe toate mediile, presă scrisă, online, radio și TV, în 11 noiembrie 2022, după cum a calculat mediaTRUST, fiecare român a intrat în contact cu mesajele transmise de Black Friday de aproape 4 ori (ajungând la 67,784,463 de contacte).

eMAG conduce clasamentul retailerilor cu cele mai multe apariții pe canalele de comunicare monitorizate în intervalul 1 – 13 noiembrie 2022 – internet, social media, presă scrisă, radio și TV, în contextul reducerilor de Black Friday și a înregistrat 2.570 de mențiuni în intervalul monitorizat, dintre care 1.490 pe internet, 1.029 în social media, 41 la TV și 10 în presa scrisă.

Pe locul doi se situează Fashion Days cu 572 de mențiuni în media monitorizată, 557 mențiuni în online și social media, 4 în presa scrisă și 11 la TV.

Altex se situează pe locul trei în topul realizat de mediaTRUST cu 522 de menționări în media. Pe internet și social media – 505, 7 la TV, 10 mențiuni în presa scrisă. Flanco este în acest clasament cu 368 mențiuni, urmat de Evomag cu 350 mențiuni, Media Galaxy221 mențiuni, Elefant.ro206 referințe, PC Garage – 178, F64 – 89 de mențiuni, iar site-urile About You și Answer cu câte 42, respectiv 90 mențiuni înregistrate, în contextul reducerilor de Black Friday.

 

Citește aici studiul complet:

Black Friday 1-13 nov 2022

Gabriela Stanescu

Share
Published by
Gabriela Stanescu

Recent Posts

Cele mai citate surse din mass-media Februarie 2024

Într-o lume în care informația înseamnă putere, este esențial să știm cine ne influențează gândirea și deciziile. În acest sens,…

5 zile ago

Digi 24 a fost cea mai citată sursă media din România în luna ianuarie 2024. Antena 3 CNN și Fanatik se clasează, de asemenea, pe podium.

Clasamentul din ianuarie al celor mai citate mijloace de informare în masă din România se deschide cu Digi 24. Potrivit…

1 lună ago

Fotbalul conduce în topul Federațiilor Sportive, urmat de Handbal și Baschet

În luna ianuarie, Federația Română de Baschet urcă pe locul 3 în clasamentul celor mai mediatizate Federații Sportive din România.…

1 lună ago

Valentine’s Day în România: Impactul și prezența în media

Valentine's Day, Ziua Îndrăgostiților în tradiția occidentală, devine o oportunitate de marketing exploatată intens de către comercianții din România, aspect…

2 luni ago

Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale – Cel mai vizibil în media

În luna ianuarie 2024, Florin Barbu a fost ministrul cu cea mai extinsă acoperire mediatică din rândul colegilor săi din…

2 luni ago

Profi conduce clasamentul spoturilor difuzate la radio, TV și presă scrisă în prima lună a anului 2024

Potrivit analizei de monitorizare mediaTRUST, efectuată între 1 și 31 ianuarie 2024, Profi, lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate…

2 luni ago